Zde může být text o autorovi
Digg  Sphinn  del.icio.us  Facebook  Mixx  Google  BlinkList  Furl  Live  Ma.gnolia  Netvouz  NewsVine  Pownce  Propeller  Reddit  Simpy  Slashdot  Spurl  StumbleUpon  TailRank  Technorati  TwitThis  YahooMyWeb
 
 

Jak nastavit raty, snížit ping a zbavit se lagů

Někteří hráči má špatně nastavenou hru pro síťovou komunikaci (tzv. rates) a pak se jim hra seká nebo mají velký ping.

jak na to?

Pokud se tím nechcete dlouho zabývat, tak jděte do složky cstrike a otevřete soubor userconfig.cfg. Tam jednoduše zkopírujte nastavení rates, které najdete dole pod čarou na této stránce. Komentáře a připomínky můžete psát na fórum.

net_graph

Když do konzole napíšete net_graph 1, můžete vidět aktuální fps, ping a další informace o připojení, které slouží ke správnému nastavení.

* - IN - data od serveru k Vám v kilobajtech za sekundu
* - OUT - data k serveru v kilobajtech za sekundu

net_graph 1 - zobrazuje 2 čáry

* - horní (zelená) ukazuje download (pakety od serveru), pokud je čára rovná, nepřerušovaná a nejsou na ní žluté tečky, tak je to v pořádku
* - spodní (fialová) ukazuje upload (pakety od Vás k serveru), pokud je čára rovná, nepřerušovaná a nejsou na ní červené tečky, tak je to v pořádku

net_graph 3 - zobrazuje LOSS a CHOKE

* - LOSS - ukazuje ztracené pakety od serveru, dají se poznat i s net_graph 1 (horní čára bude přerušovaná řervenými čárkami),
* - CHOKE - je vidět jako žluté body na grafu, snížením cl_updaterate se většinou sníží i CHOKE, ale ovlivňuje to více věcí (špatně nastavené raty na serveru, špatný poměr cl_updaterate a ex_interp)

net_graph

fps_max (20-100)

Nastavuje maximální počet obnovení klienta za sekundu. Čím větší je hodnota fps, tím lépe se nám hraje. Od této hodnoty se odvíjí počet obrázků za sekundu a rychlost zpracování síťových příkazů. Pro plynulou hru je třeba minimálně 50 fps. Pokud je hodnota nižší, hra se seká. Pro 100 fps je nutné vypnout vertikální synchronizaci v nastavení grafické karty, přepnout režim hry do OpenGl(minimálně na Vistách) a nahrát ovladač do složky gldrv v adresáři hry (na návodu se pracuje). Pokud Vám fps kolísají nebo se hra seká, nastavte fps_max na nižší hodnotu. FPS závisí na hardwaru, ovladačích a nastavení hry. Se steamem jsem měl při pohledu na hráče asi o 20 fps méně, tak jsem nahrál originální modely hráčů(v sekci download) a už mám stabilně 100 fps i ve smoku.

Existuje ještě hodnota fps_modem, která je totožná s fps_max. Pokud máte v configu fps_modem s jinou hodnotou než 0, tak se fps_max nedá změnit a bere se hodnota z fps_modem !

cl_cmdrate (20-160)

Nastavuje, kolik paketů Váš klient odešle na server za sekundu (kolikrát za sekundu obnoví vaši pozici). Hodnota by měla být o trochu větší než máte fps. Pokud máte při větších hodnotách lagy, tak ji nechte na nižší. Pokud odesíláte méně paketů, než skutečně můžete (fps máte vyšší), tak dole v net_graph uvidíte červené tečky nebo čáru, což jsou pakety, které by se jinak stihli odeslat.

cl_updaterate (20-102)

Nastavuje, kolik paketů chcete, aby Vám server poslal za sekundu (kolikrát za sekundu obnoví pozice ostatních hráčů). Hodnota by měla být stejná jako na serveru (sv_maxupdaterate), abychom přijímali co nejvíce informací. Obecně se nastavuje jako polovina průměrných fps, takže stačí 50. Víc stejně nepoznáte. Pokud Vám to s vyšší hodnotou bude lagovat (velký CHOKE nebo ping), tak ji snižte. CHOKE do 10-ti je v pořádku.

cl_lc (0,1)

Při zapnutí hra přepočítává místa zásahů podle pingu a Vaše šance na trefení nepřítele se zvedne. Můžete nastavit na 1. Do verze 1.4 se používal ex_interp, který stále funguje, takže s ním můžete experimentovat, ale pokud tuto hodnotu nastavíte špatně, tak nic netrefíte a hráči se budou jakoby cukat.

cl_cmdbackup

Nastaví kolikrát se bude posílat nový packet, když se ztratí. S dobrým připojením(žádný LOSS) můžete dát 0. Default je 2.

cl_dlmax

Nastavuje maximální rychlost stahování doplňkových věcí ve hře(většinou sprej loga ostatních hráčů). Při pomalém připojení může zalagovat hru.

Typická nastavení rates pro konkrétní rychlost připojení:

56k Modem

*
rate "5000";
cl_cmdrate "40";
cl_cmdbackup "2";
cl_updaterate "35";
cl_dlmax "42";

ISDN

*
rate "7000";
cl_cmdrate "40";
cl_cmdbackup "4";
cl_updaterate "40";
cl_dlmax "48";

ISDN-Dual


*
rate "9000";
cl_cmdrate "50";
cl_cmdbackup "6";
cl_updaterate "50";
cl_dlmax "96";

DSL (128k)

*
rate "12000";
cl_cmdrate "51";
cl_cmdbackup "10";
cl_updaterate "51";
cl_dlmax "168";

DSL (512k)

*
rate "20000";
cl_cmdrate "81";
cl_cmdbackup "10";
cl_updaterate "71";
cl_dlmax "512";

DSL (768k)

*
rate "20000";
cl_cmdrate "81";
cl_cmdbackup "10";
cl_updaterate "99";
cl_dlmax "512";

DSL (1024k)

*
rate "25000";
cl_cmdrate "99";
cl_cmdbackup "10";
cl_updaterate "99";
cl_dlmax "800";

DSL (1526k a rychlejší)

*
rate "25000";
cl_cmdrate "100";
cl_cmdbackup "2";
cl_updaterate "101";
cl_dlmax "1024";

WIFI 1.5Mbit

*
rate "20000";
cl_cmdrate "80";
cl_cmdbackup "6";
cl_updaterate "80";
cl_dlmax "800";

LAN

*
rate "25000";
cl_cmdrate "101";
cl_cmdbackup "0";
cl_updaterate "160";
cl_dlmax "16384";

Takto vypadá správný graf: